onsdag 11 april 2012

Mot ett blommigt Stockholm

Att åka på Trädgårdsmässan i Stockholm är en tradition. I år blir det utan mina vänner som jag spenderat de sista 4 årens besök tillsammans med. Vi har umgåtts 8-18, från frukost, över lunch, fikapaus och en sista varm korv innan pendeln går. Tillsammans har vi vandrat genom hallarna, lyssnat på intressanta föredrag medan fötterna fått vila och slösat pengar i mängder på olika "måste-ha" trädgårdssaker och växter. (Framförallt på Julrosor.) Så mina kära grönfingrade systrar, i år ska jag ensam hålla vår fana högt och göra Älvsjö osäker. Jag ser redan fram emot nästa års gemensamma besök.
Ska bli kul att gå på bloggträff i år. Första gången för mig. Och jag lär som vanligt bära hem ett par Julrosor.
Ha en skön vecka och helg!

7 kommentarer:

  1. Ha det så roligt i Stora staden och på mässan!

    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
  2. Åker på söndag.Spara lite växter till mig.Ha så trevligt.MVH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka hålla klåfingrarna i styyr. Ha det bra på söndag.
      Johanna

      Radera
  3. Ha de så kul :=)
    Hoppas du blir fylld av härlig inspiration och hittar flera trevliga fynd att köpa.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Ha en underbar dag på mässan. Jag hörde att det fanns inga julrosor på mässan, men säkert mycket annat som hamnar i dina kassar:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Kul att ses även om det bara var en snabbis.
    Hon från Danmark med julrosorna var inte där.
    Julrosorna hade fått lite köldskador så hon vågade inte åka det med dem.
    Synd för jag hade någon på span.
    Fast du hittade kanske någon fin?
    Annika

    SvaraRadera