torsdag 7 januari 2010

Ljuva drömmar om det nya året

Snö, snö och mera snö. Mellan snöskottning och vedhämtning finns det tid över att fundera ut nya projekt och fundera på vad jag skulle vilja lära mig detta år.
1) Tillsammans med min yngsta hund, Figo, ska massor av trix tränas in. Tänkte det skulle vara bra för honom... och för mig. För att uppmuntra detta har boken "Hundlekar" inhandlats. En riktigt bra bok!

2) Frön ska sättas och en massa ljuvliga plantor ska blomma hela sommaren och hösten tills frosten kommer. Förhoppningsvis klokare efter förra årets lyckade och misslyckade projekt ska jag lägga energin på "rätt" saker. Mer perenner som är lätta att dra upp från frö och anspråkslösa vad gäller skötsel. Naturligtvis ska det också vara vackert. Jag satsar på några säkra kort som
Svartsippan Pulsatilla pratensis ssp nigricans som blommade för första gången förra våren. Jag var stolt som en tupp. I år ska det bli fler. Även den vita Purpurklätten är en underbar växt att ha i trädgården.

3) Smycken är någonting jag fastnat för senaste tiden. Sitter och pysslar ibland, använder det som en slags avslappning. Men har stora idéer om att göra smycken inspirerade av sekelskiftets fantastiska arbeten. Vi får se...

4) Ska se till att träffa mina underbara vänner oftare, se till gå på konserter med artister som får mitt hjärta att dunka hårdare, se teaterföreställningar och filmer som berör och läsa böcker. Framförallt ska jag blogga mig genom hela 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar