måndag 8 februari 2010

Klirrande stenar


Något oväntat fick jag upp ögonen för smyckesdesign för ett halvår sen. Gamla smycken har jag alltid älskat och strök ofta runt på second hand-affärer när jag bodde i Stockholm i jakt på fynd. När jag nu börjat skapa egna så blir det naturligtvis mycket som inspirerats av mina favoritperioder art nouveau och art deco.
Det här armbandet har många och tungt klirrande stenar. Jag tycker att det ska användas som enda smycket, utan konkurrens.



Det svarta armbandet är maffigt och unikt med stora pärlbroderade delar. Vackert och effektfullt mot en bar handled.




Jag vill ha stora örhängen. De ska synas och beundras. Och så tycker jag att det är kul med sötvattenspärlans ojämnhet.

Är på gång med blominspirerade smycken. Återkommer med bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar