söndag 19 december 2010

Nya fågelmatarna är godkända

Jag åker till jobbet när det är mörkt och kommer hem till samma dåliga ljus. Därför har det tagit tid innan jag verkligen kunde godkänna mina nyinköpta fågelbarer. Men nu har jag sett de nyttjas och båda fungerar perfekt.

Den första här är inte jättepopulär, kan kanske bli när fåglarna vänjer sig vid att flyga in i korgen. Men en del besök har det blivit som här ovan. Buren ska ju sätta stopp för de stora fåglarnas framfart. Nu har jag testat att lägga in fler talgbollar, får se om det lockar fler av de små. Och om sanningen ska fram ömmar mitt hjärta också för de större sorterna så jag har fyllt på i kanterna som att de också kommer åt.

Denna med cocosfettblock innehållande allt möjligt gott, fungerar perfekt. Talgoxar, Blåmesar m.fl. pickar i sig och verkar nöjda. Nötskrikorna är inte ens intresserade (!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar