onsdag 29 december 2010

Liten och söt

I somras blommade min egensådda Dockakleja - Aquilegia ecalcarata, för första gången. Och vilken glad upplevelse det var. Jag gillar ju Aklejor av den gamla sorten i allmänhet, men denna fick mig att ligga på knä och studera det skira bladverket och de små blomklockorna.

Även om den ser skör ut så känns det som en robust växt. Och blommar gör den överdådigt. Jag tvekar inte en sekund när jag säger: Dockaklejan klarar denna isvinter utan problem. Så håll ut så ses vi snart igen.

2 kommentarer:

  1. Vad söt den var! Härligt när dom egensådda blommorna börjar blomma!
    Gott Nytt År! / Irene

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Kan bara hålla med om att Dockaklejan är supersöt. Min planta är också från egen sådd och det är så kul då det börjar blomma.
    Tack för titten på min Blogg :=) Du är Välkommen!
    Önskar dig ett Gott slut och Ett Gott Nytt Odlinsår!

    SvaraRadera