fredag 29 april 2011

Äntligen helg

Som jag har väntat. Behöver just nu all tid jag kan få för att hinna med. Tack och lov har det blivit lite svalare i veckan (nej, jag tycker inte illa om värmen och älskar sommar). Det har fått grönskan att hejda sig lite. Så nu ska jag komma ifatt... lite grann i alla fall.

Natalie

Först ska pelargonerna få ny jord. De är bleka av solen och näringsbrist. Hur många? 100 stycken kanske.


Jag har en mycket vacker Flox som fanns vid vårt gamla hus när vi kom hit. Vet inte hur länge den funnits här. Det är en mörkrosa sort och en vit sort med rosa/lila mitt. De blommar som tokar varje höst. Men nu MÅSTE jag gräva upp de och, dela på och så ska de flyttas till en annan rabatt. Det har behövts länge men ... det kommer annat emellan.

Omskolningarna fortsätter, brännässlorna växer, i värmens väg kommer också uttorkning. En helt vanlig helg för en lite för ambitiös trädgårdsägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar