lördag 10 mars 2012

Trädgårdsförkläde

Konsten att gå från idé till handling är inte helt lätt. En idé kommer oftast utifrån ett behov, och det var så mitt trädgårdsförkläde blev till. Jag är en sån person som vill göra massor av saker på samma gång. Ska jag hämta något ur boden, kan jag lika gärna klippa bort överblommade rosor på vägen och rensa lite bland vinbärsbuskarna. För att kunna göra så måste jag ha tillgång till alla hjälpmedel HELA TIDEN.
Fickorna skulle vara stora, men samtidigt behövde jag någonting att förvara pengar i när vi är ute på växtmarknader, så de skulle inte vara för stora. Letade ett tag efter den gamla "magväskan", men jag äger också ett visst mått fåfänga och vill gärna känna mig snygg. Så jakten på rätt tyg tog ett tag, ja tills jag hittade detta 50-tals inspirerade mönster. Man kan säga att jag känner mig som ett smycke i mitt förkläde.
Tyget är vaxduk vilket innebär att det är lätt att torka av. Nu tänker jag inte ta åt mig äran för de fina sömmarna, utan handarbetet är gjort av min väninna Pernilla (som förutom detta sytt kläder till en hel del hollywoodfilmer, det ni).
Jo, jag gjorde fler än en enda. Så vill du känna dig fin, men ändå kunna veta var sekatören, märkpennan och mobilen är så är detta förklädet att ha. Maila mig om intresse finns info@fagrastradgard.com. Förklädet kostar 300:-.
Ha en fortsatt bra helg
Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar