lördag 12 mars 2011

Jag ser dem...

Skulle någon ha sagt till mig för 10 år sen att jag skulle sitta på huk och fota gröna blad skulle jag ha skrattat gott och länge. Men nu är jag där. I morse gick jag genom trädgården med hundarna och... SKRiiiiK! Tvärnitar vid synen av Snödroppar!

Jag har känt våren i kroppen ett tag nu. Vaknar väldigt tidigt på morgonen och har massor av energi. Ljuset är fantastiskt och jag riktigt känner hur porerna öppnar sig och suger upp kraft. Men då är jag en person som blir totalt uttömd på kraft under den mörka perioden.

Lychnis coronaria "Angels blush"

Jakten fortsätter på vårtecken . Kikar man i rabatterna sticker det upp ett och annat. Har en tendens att oro mig över sånt jag vet ska finnas på ett ställe men inte är synligt ännu. Kämpar upp hoppet och tankarna på att det bara är mars och att de ska inte komma ännu om de ska klara de fortfarande kalla nätterna.

Papaver orientale

Lewisia cotyledon

Många perenner som jag sådde förra året ska blomma i år. Det ska bli jättespännande att se hur blommorna blir. Kommer nog att bli en hel del förflyttningar för att få allt på rätt plats.

Sist går jag och tittar på årets sådder. De lever skyddade under växtduk och förhoppningsvis pågår det en massa processor i krukorna. Ser fram emot att ses om ett tag.

3 kommentarer:

  1. Visst är det ljuvligt!!! Har kikat in på din hemsida. När lägger du upp nya pellisar?? Hade otur i höstas och flera av mina fina plantor frös:( Däremot är de fina de som klarat sig. Idag har de fått lite ny jord som jag hoppas ska göra susen!
    //Juliane

    SvaraRadera
  2. Jullan, jag är på gång med sticklingarna. Har bara massor att frösådder att ta hand om. Men håll ut några dagar så kommer en lista. Hoppas att din utbildning går bra. Kul att se vad du tillverkar.

    SvaraRadera
  3. Haha! Tackar, jag är ju inte så duktig på att göra några inlägg längre... Tiden räcker liksom inte till, det kanske du känner igen!

    SvaraRadera