lördag 26 mars 2011

Jakten på inspiration fortsätter

Vet inte vad jag ska tycka om Trädgårdsmässan. Visst är det kul att vara där, men något direkt nytt och inspirerande kan jag inte säga att jag möttes av. Årets trend i montrarna? Vet faktiskt inte. Vi kom fram till att det var många som hade tryckt ner vårlökar tätt i en hink eller kruka. Inget att "wow:a" över precis. Börjar trädårdstrenden avta var väl egentligen den stora frågan man gick hem med.

Kul var en monter som hade inriktat sig på växter med varigierade blad. Danska julrosor lockade som vanligt och tre nya åker med hem (en ska jag ge bort). Inköpt blev också en Corydalis (Nunneört) i blåaste blått och en Nepalesisk vallmo Meconopsis paniculata. Men visst behöver ansvariga för mässa se till att få in fler seriösa företag och mer bestämma inriktning. Att ställa fyra etablerade förfirmor efter varandra kanske inte är så genomtänkt.

Nu ska jag ut och fortsätta vårspana trender i Stockholm. Idag bär det iväg till Waldermansudde på Djurgården, och lunch i Rosendals trädgårdar. Ett efterlängtat besök vill jag lova.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kul att få fara runt lite och vårspana. Ni har kommit lite längre men våren än vi här uppe.
    Fina köp har du gjort på mässan, måste Googla vad Meconopsis paniculata är för en trevlig växt.
    Önskar dig en härlig helg!

    SvaraRadera