söndag 7 augusti 2011

Och till sist

Klart jag var tvungen att handla med mig något från Gotland. Hade gärna köpt Konstnärsgården i Ala (också värt ett besök om man gillar vacker konst i underbar miljö), men några 15 miljoner har jag inte. Istället hittade jag detta praktiska och snygga lådsystem. Jag har länge letat efter någonting som kan hjälpa mig att hålla ordning på mina fröer. Har försökt vara effektiv och sortera mängden fröpåsar efter när de ska sås; perennsådd i januari-februari i en hög, vårsådd mars-april i en annan och direktsådd i tredje högen. Är less på gummisnoddar som brister och fröpåsar i olika storlekar som gör det omöjligt att få någon ordning. Här har jag nu den ultimata lösningen. 3 lådor ovanpå varandra, och i zink för skönhets skull.

I samma butik hittade jag också en tvål med tillsatts av min absoluta favoritdoftväxt: Citronverbena. Bladen kan användas som smaksättning i mat eller hackas ner i sallad. Jag har min planta på trappan så att när jag passerar känner jag den fantastiska doften. Citronverbena måste förvaras inomhus under vintern och tappar bladen om du ställer den svalt. Men direkt när ljuset och värmen kommer tillbaka börjar det komma små gröna bladämnen på grenarna. Om du inte har en så har jag fortfarande några få plantor kvar till salu. Passa på!

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken underbar lådgrej i zink. VILL HA! Men den köptes väl inte i en affär som också finns här antar jag...

    SvaraRadera
  2. Den har i alla fall funnits i en nätbutik som heter favoritsaker.se, råkade se det i en inredningstidning. Men det går nog att hitta om man orkar leta i cyberrymden. Jag köpte den sista i affären jag var i.

    SvaraRadera