tisdag 29 november 2011

Finaste stickboken

I veckan var jag på biblioteket och hittade den här fantastiska boken som fick blodet att rinna till. "Stickat" av Ingalill Johansson och Ewa Andersson.

Sida upp och sida ner med underbara plagg som man kan sticka... själv? Nu är det så att jag aldrig har slutfört ett enda plagg. Jag kan grunderna när det gäller stickning och tycker det är kul att lära mig nya maskor, omtag, eller vad det heter. Men jag inser att för att få ett lika vackert plagg som på en av bilderna krävs det enorma insatser från min sida. Kan man få en personal trainer i hantverk?

Den här boken är absolut värd att äga så man kan bläddra i den och bläddra om igen. Ja, det är mitt första julklappstips. Passar den trendiga, den lantliga och den stickgalna.

Hm, blir man inte lite sugen på snö när man ser bilderna. Klar kontrast till värmen vi har nu. Nej, jag klagar inte. Efter två hårda, snödrivsfyllda vintrar är det ganska skönt att få slipa musklerna på ett gym istället för med snöskottning. Ha en fortsatt bra vecka!
/Johanna

1 kommentar:

  1. Håller med dig! Har drömt om den boken länge. Bara för att titta och njuta. Jag är ju lite för rastlös för att verkligen följa ett mönster men när man ser den boken blir man sugen!
    Ha det gott i värmen!
    Ellinor

    SvaraRadera