fredag 25 november 2011

Fredagmorgon och jag är ledig

Sov länge i morse, och har nu en hel lång dag framför mig. Tänker bara göra saker som jag vill idag. T.ex. gå ut i trädgården och plocka frön. Det blir de sista. Vädret är råfuktigt nästan hela tiden och risken att fröna ligger i en hög och ruttnar är stor. Jag måste hitta en varm och KATTFRIplats.

I trädgården får jag väl också ta hand om de sista göromålen (tar det aldrig slut?). Rensa bort lite ogräs och plantera de sista tulpanlökarna. Jag är i stort behov av ljus så det gäller att passa på att vara ute. Krukor ska diskas och lagras som förberedelse till vårens alla sådder. Vis av erfarenhet från förra året då jag fick gräva fram allt under snön.

När det sen blir kväll och mörkt (vid 17!!!!) ska jag tända i kakelugnarna och stearinljusen. Tänker nog tillverka ett halsband jag haft i tankarna. Om jag har lust...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar