söndag 8 april 2012

Jag saknar

En genomgång av mina pelargoner lämnar en känsla av otillfredsställelse. Jag räknar de inte, det är alldeles för många för det. Klämmer och känner lite, stryker över de lena bladen, drar in en doft av muskot eller citrus. Men det fattas någonting... eller några. Har under åren förälskat mig i vissa sorter. Det är skönhet och livsglädje som räknas i mitt pelargonsamlande. Så skulle det vara någon som har någon av dessa sorter, så se detta inlägg som en efterlysning. Mitt hem står alltid öppet för en stickling till. Annars får jag önska en fin söndag.
Louise
Hököpinge kyrkbyn
Tant Fridas äppelblom
Minstrel boy
Blekingeflickan
Alice of vincennes

2 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina bilder. Måste vara kul att samla på en blomsort, och jag tror det är många som dig som samlar, så det borde vara massor av blomtokar därute som skulle kunna byta med varann:). //Helen

    SvaraRadera
  2. Kan jag få köpa en stickling av dej av tant fridas äppelblom???MVH Camilla 0703418258 har sökt den men finner ingen o i min pelargonsamling måste det finnas en tant frida:)

    SvaraRadera