tisdag 17 april 2012

Mitt Nordiska trädgårdar 2012

Vi är många som vill visa det som gjorde starkast intryck, som spelade störst roll, och som både var skönhet och enkelhet. Jag försöker ta till mig så mycket som möjligt, för att sen återvända till landsbygden, fila på intrycken och skapa min eget.

Den här trädgårdssoffan är min absoluta favorit. Den är både pampig och SÅ vacker med de mjuka jugendformerna.

Går och funderar mycket på praktiska och smarta förvaringslösningar. Praktiska bord behövs alltid, och just det här rostiga skrivbordet är ett smycke!

Har suktat efter ett liknande böntorn länge. Nu ska jag banne mig få tag på en snickarkunnig som kan knåpa ihop ett par till mig. Har oftast sett rödmålade, men en svart är ju jättefin.

Och här är mässans höjdpunkt; Tage Andersens fantastiska metallträd. De svetsades på plats och jag kan bara buga inför denna fantastiska formgivare. Har nu beslutat mig för att en resa till hans herrgård utanför Jönköping; Gunillaberg.

Och en vit dubbelblommande Svalört åkte med hem. En del frön (olika Blodfingerörter och frö av Jordaster måste jag prova på), en knallblå Nunneörtplanta och av någon lustig anledning kunde jag inte motstå den Blå bergvallmons håriga blad. Något måste jag ju ha med mig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar