tisdag 26 juni 2012

Vita riddare på gröna skaft


Det är så mycket som händer nu. Och det är ju så att efter regn kommer sol, och med den exploderar naturen. Så det gäller att hänga med. Just nu, i det gråa regntunga, är det de vita blommorna som skimrar mest. Vill lyfta fram min frösådda Gräslilja Sisyrinchium angustifolium 'Album' . Liten och ganska oansenlig. Det är en perenn, men eftersom det är så lätt att rensa bort de gräststråliknande första bladen, har jag den som krukväxt utomhus.


Mina Löjnantshjärtan blommar för fullt nu. Är det inte lite sent? Spelar i och för sig ingen roll. De är uppskattade hos mig oavsett när de kommer.


En nyhet hos mig är Stjärnflockan "Shaggy" Astrantia major. Hade helt glömt bort att jag satte en planta i höstas. Blommorna är vita och går mot en riktigt klargrön färg och är STORA. Jag är mycket för stort och mycket när det gäller växter, inte annars, i det "vanliga" livet. Så fler "Shaggy" kommer det att bli.

Ha en bra dag
Johanna

3 kommentarer:

  1. Gräsliljan var fin och även Stjärnflockan.Har den rosa och den röda.MVH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan jag rekommendera Stjärnflockan "Shaggy" somfyller upp de egenskaper de två andra inte har.
      Ha en bra kväll
      Johanna

      Radera
  2. Stärnflockan är fantastiskt fin! När du skriver stor? Hur stor? Tack för kommentaren! Jag har börjat uppröjningsarbetet .... :)

    SvaraRadera