torsdag 1 september 2011

Regn och rusk... och Linnea Andrea

När jag köpte pelargonen Linnea Andrea för en månad sen var det mer utav plikt eftersom säljaren hade handlat en hel del växter av mig. (Varför man gör så vet jag inte.) Jag har redan många pelargoner och kände väl inte direkt något sug efter fler. I alla fall så samlade jag ihop ett antal krukor, utan allt för stor entusiasm. Vildpelargonen P. Tomentosum var en annan som åkte med. Var jag skulle ha de hade jag ingen tanke på. Men det visade sig att det blev utrymme i ett av köksfönstren, och där fick de stå. Ett gott beslut, för veckan efter började blomningen.

Färgen på Linnea Andreas blommor är underbar! Det är en tulpanpelargon, där blommorna kanske är lite för öppna (tycker jag) och därför tappar formen snabbare. Men växtsättet är kraftigt och upprätt. Och jag älskar den!

Det regnar igen och jag tycker att det är kallare på morgonen och kvällen. Har börjat fundera på att flytta in de mest känsliga växterna. Men nej, inte ännu. Jag kan inte ens uttala ordet höst ännu. Hos mig är det fortfarande sensommar, så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar