lördag 7 juli 2012

En vallmo to die for


Det svämmar över, väller och forsar i rabatten. Den självsådda svartröda vallmon har mått bra av den kalla våren/försommaren och har inget emot att dela plats med myntornas inovasiva karaktär. Perfekt!


Från början såddes fröna som dubbla svarta, köpta från en amatörodlare. Det finns alltid en stor risk (eller chans) att det inte blir som man tänkte det när man sår öppet pollinerade frön. Men jag ÄLSKAR Vallmon, så vad det än skulle bli så visste jag att jag hade en plats i mitt hjärt för ännu en. Så titta och njut.



Om någon skulle vara intresserad så har jag plantor jag kan skicka, och som ännu inte blommat. Varje planta har fler än två knoppar. Och, som sagt, de fröar av sig så att du nästa år har början till en blodröd sommaräng. Men skynda! 25:-/st. + porto.

1 kommentar: