onsdag 11 juli 2012

Mer nattklubbsrött


Jag gillar filmen "Cabarét". Man kan väl säga att jag var besatt av den en period i övre tonåren. Berättelsen, musiken och Liza Minelli. När jag nu tittar mig omkring i trädgården så är det nattklubbsrött som dominerar. Härligt, mustiga blodröda blommor. Tidigare visade jag mina vallmon som helt tagit över en rabatt. Här är det en pion, tror den heter "Kansas", kan ha fel. (Men något med amerikansk stat var det.)


På landet är det inte mycket lyx och flärd så det gäller att skapa dröm och skönhet så mycket man kan. Pionen har lägligt blivit planterad tillsammans med Brunnävan "Samobor". De har båda klarat sig bra i regnet., och i år är det en viktig egenskap.


Tror att soundtracket till filmen "Cabarét" får bli dagens musik. "Willkomen, Bienvenue, Welcome...."

Ha en bra dag
Johanna

1 kommentar:

  1. Det där var ju en fantastisk växtkombination... så snyggt! Kan bara älska nävor för hur de har förmågan att framhäva annat.
    /i.

    SvaraRadera